Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

fredag 14 januari 2011

Utmaning vegetariskt!


För att minska vår klimatpåverkan är maten ett bra sätt att börja på.
Varannan middag/lunch bör vara vegetarisk.

Min utmaning till er som känner för att va med:

Att denna månad ha
MINST 3 vegetariska & säsongsanpassade middagar eller luncher i veckan.


Vill du va med på detta och har en egen blogg, länka hit, låna bilden här bredvid, och skriv en kommentar att du vill va med.
Då lägger jag din blogg i länklistan och fler kan dela varandras bästa vegetariska recept.

Har du ingen blogg men vill dela nåt bra recept, lämna en kommentar!

Det vore kul att inspirera varandra & se hur mycket det går att laga av det vi har som är klimatvänligt och säsongsbetonat just nu.

Följ ditt hjärta & din mage, är du med?

//Eva

3 kommentarer:

  1. Vilken förebild du är Eva!!
    Jag har lagt till även denna blogg i min bloglista nu!
    Ska verkligen försöka hänga på, men skulle behöva tips på vegetariska rätter... är superduperdålig på det :(
    Ha en jättefin lördag!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Eva! Det var trevligt att träffa dig i torsdags... vi försöker äta mer vegetariskt så jag ser fram emot recept från dig. Jag lämnar gärna några av mina favoriter. Ibland tycker mina tonåringar inte alls om de förändringar vi nu gör i matväg,så idag gav jag dem ett uppdrag! De ska leta fram minst två rätter i våra kokböcker, eller på nätet, som de tror att de kommer att gilla. Det ska bli spännande att se deras förslag! Lycka till med er matlagning! Veronica

    SvaraRadera
  3. Emma:
    Tack vad gullig du är, kolla och prova de jag kommer dela här på bloggen, just att hitta"barnvänlig"veggo är ju lite utmanande.

    Veronica:
    Tack detsamma! Vad bra med uppdraget till dina tonåringar, dela gärna vad de hittar det vore spännande!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva