Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

lördag 22 januari 2011

Lördagsgodis

Idag fick barnen "Ekorrens ekologiska smågodis" mina barn, liksom många andra gissar jag, ÄLSKAR GODIS.
Tror att vi svenskar stoppar i oss ca 17 kg(?!) per person och år.
Och vad är det i smågodis, jo en massa syntetiska tillsatser, färgämnen och saker man inte ens vill tänka på.

Jag inhandlade en påse Klassisk blandning,
Innehåller:

150 gram exotiska frukter, sega yoghurtfrukter, colaflaskor och lakritsbitar.
Andel ekologiskt innehåll:
99,93 %


Priset avskräckte ju lite först, 24:95 för en påse, mer än dubbla kilopriset mot "plockgodiset".
Kanske får man försöka minska ner på godisintaget och handla bättre produkter istället.


Hade tänkt göra chokladbollar idag också, som jag tycker är helt ok alternativ till smågodis, men det får bli en annan dag!

...och det var INGA problem att få barnen att äta ekologiskt idag.

//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva