Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

torsdag 20 januari 2011

LANTLIV


Just nu prenumererar jag bara på en enda tidning, Lantliv.




Stefan Sundströms djupsängsodlingar imponerade, och tjejerna som startat en firma där de köper gamla möbler och klär dem i lapptäcksbitar från kläder, inspirerar att ta fram tygprovslådorna och börja skapa!!

Jag gillar blandningen av reportage om intressanta människor, ofta som bytt inriktning på sitt liv och börjat leva på landet.
Inredning, mode, resereportage ofta med utgångspunkt i det genuina på stället de besöker, och fantastiska matreportage med både goda rätter och underbara bilder.

Många recept har blivit favoriter!


Igår när den kom i brevlådan kliade det i fingrarna att slå sig ner med en kopp the och läsa omedelbart.
Det stod dock lite annat på programmet, kvällsmat skulle lagas (pannkakor igår) barn skulle skjutsas till morfar för barnvakt och jag skulle på biodlingskursen jag just börjat på!

Så 21.30 slog jag mig ner framför brasan som mannen tänt innan han gick och la sig, barnen sov och det var lugnt i hela huset, tidningens tema var denna gång EKOSPECIAL.


Lyx i vardagen//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva