Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

onsdag 12 januari 2011

Som att svära i kyrkan...

Bild lånad från MC Donalds hemsida.

Idag var första dagen på simskolan för min 6-åring.
Eftersom vi inte har nåt badhus i Askersund så fick vi åka ca 3,5-4 mil till Kumla.


Det gick så bra, och för att fira lite åkte vi till MC Donalds på hemvägen.

Hamburgare med nötkött är ju inte det mest klimatvänliga man kan äta så ett stygn av dåligt samvete infann sig ...särskilt som Martha, från Klimatpilotprojektet, ringde.

Jag:-Åhh, Hej, jag vågar inte säga var jag är just nu.
Martha: -Är du på MC Donalds?

Ja ni förstår ju hur jag har det?!

Ludvig som hörde samtalet sa:
-Varför ville du inte säga var vi var?
Jag:-Ja det är väl inte helt klimatvänligt att äta hamburgare.
Ludvig:- Men att simma, det är väl klimatvänligt?!

Ja, att lära sig simma är livsviktigt, och har man varit så duktig trots att man är vattenrädd FÅR man festa till med en hamburgare...och ekologisk mjölk till det, tack för det MC Donalds!!


//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva