Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

måndag 23 maj 2011

Jag vann teaterbiljetter!


Att ha en teater som Lerbäcks teatern i grannsocken är få förunnat.

Jag har sett alla familjeföreställningar från 2004 ( nej inte Narina,vilket grämer mig,tyckte Ludvig var för liten för det men skulle gått själv!)
Sommartid är det utomhusteater på en fantastisk friluftsscen med inramning av svensk sommarlandskap med kossor och allt!

Vinterhalvåret Mordgåtor med trerättersmiddag tillagat av fantastiska Ulf & Maria med Kalason

Klart jag gillade dem på Facebook, genom att göra det var jag med och tävlad om teaterbiljetter.
Jag som ALDRIG vinner...jag vann 1 biljett till premiären av:

Kyrkbacksungens hemlighet

Sommarens familjeäventyr på Lerbäcks Teater!

Av Johan Gille och Peter Nyström med musik av Fredrik Åkerblom

Premiär 2 juli 2011

Historien utspelar sig kring förra sekelskiftet i Forsbro Kyrkby (en liten idyll inte helt olik Lerbäck). På Gästgivaregården i byn bor tioårige Emrik Stensjö med sina föräldrar. Men allt är inte som det borde vara! Emriks föräldrar “har inte rent mjöl i påsen” och driver en ljusskygg verksamhet där de lurar och bedrar sina gäster på Gästgivaregården. Dessutom tvingar de Emrik att delta i detta och om han inte sköter sig får han motta såväl hårda ord som bestraffningar. De enda han har till tröst i livet är hans gamla mormor och bästa vännen Sixten. När mormor sedan ligger för döden så kallar hon Emrik till sig och strax innan hon går bort avslöjar hon en hemlighet för honom – en hemlighet som förändrar allt…

Ni som inte varit där,ÅK DIT, väl värt en semestertripp!

Ha det fint//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva