Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

torsdag 19 maj 2011

10 kubik jord-Hur tänkte jag nu?


Hoppsan var det SÅ mycket 10 kubik jord blev..hmm, ja nu har vi i alla fall matjord att fylla upp lite varstans i trädgården!
Skulle fixa hit jord till växthuset,ett lass lät ju bra,ok 10 kubik det blir nog lagom.(Jag vet matematik var inte mitt bästa ämne)
Värsta traktorn med den jättekärran lossade jordhögen här,Benga med grålle och minikärra såg fjuttiga ut i jämförelse.

Tror det blev 5-6 dådana här lass för att fylla upp odlingsbäddarna.

Jag vet, det ser ut som det bara är mannen som arbetar men jag gör också ett handtag ibland.
I vår familj står jag nästan alltid bakom kameran,det finns inte många foton på mig för framtida minnen.

Nu har jag planterat ut tomaterna,gurkan och några jordgubbsplantor jag i min vilda fantasi tänker kan ge bär till midsommar?!

Bilder på det kommer senare, nu ska jag gå och sätta en deg så det finns nybakat till frukost.

Ha en fin kväll/natt//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva