Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

lördag 5 mars 2011

Vips så blev det liv...


Eftersom jag har ett jobb där jag oftast arbetar helt ensam i verkstan, passar jag på att lyssna på ljudböcker.
Biblioteket i Askersund har ett förvånandsvärt stort urval tycker jag, ibland kan det ju bli 3 böcker på en vecka.

Mestadels blir det deckare och en och annan biografi, nu senast lyssnade jag på Bob Hanssons "Vips så blev det liv" HÄR kan du lyssna på ett provavsnitt av inledningen.

På förlagets hemsida kan man läsa:
Det är en magisk och livsfylld bok av en av Sveriges mest egensinniga författare, som för fyrtio år sedan föddes på en båt och kom i land i en diskkorg. Det är en magisk och livsfylld bok av en av Sveriges mest egensinniga författare, som för fyrtio år sedan föddes på en båt och kom i land i en diskkorg.

Hade kanske lite förutfattade meningar om författaren som lite "flummig" innan jag lyssnade på boken nu ÄLSKAR jag honom.
Helt galen men så full av kloka tankar om hur fantastisk livet faktiskt är och många kloka ord om klimatförändringarna som pågår.

Jag tycker ni ska läsa, eller hellre, lyssna på författaren som själv läser denna lilla pärla!



Ha en fin kväll alla fantastiska människor//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva