Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

fredag 25 mars 2011

Möten, möten, möten...


När man inte kan låta bli att engagera sig så blir vissa veckor fyllda av kvällsmöten.

Så har fallet varit denna vecka, det började med Kristdemokraternas lokalavdelningsmöte där jag är kassör, Biodlarföreningen där jag sitter i styrelsen, och igår kväll Naturskyddsföreningens årsmöte i Askersund.

Egentligen är jag ingen mötesmänniska,alltså sitta med papper, jag gillar "göra aktiviteter"!!

Naturskyddsföreningen hade bjudit in två tjejer som berättade om grön planering.
En tjej från Örebro som berättade om deras gröna strategiska planarbete resulterade i 14 nya kommunala naturreservat.HÄR kan du läsa om dem.
Hon visade på kartor i olika "lager på lager" hur olika intressen ritas in för att sammanställas till en slutlig plan.
Askersunds kommunekolog var oxå där och berättade om Naturvårdsprogrammet och vi fick praktiskt vara med och rita ut på kartor var vi som grön intresseorganisation tycker att stadens "gröna lungor" som är viktiga och ska bevaras finns.

Nu ska jag försöka ägna helgen åt att träffa min familj, det är de som får sitta lite i kläm när deras mamma ska vara med överallt.


Ha en fin dag//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva