Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

tisdag 1 mars 2011

Det är på landet man hittar det...


Igårkväll var jag på modevisning hos Emma i hennes Lillstuga,hon har den hemma på gården, (som jag)och där säljer hon inredningsdetaljer, kläder och har sin frisörsalong.
Straxt utanför Viby, ca 1 mil från mig.Läs mer på hennes BLOGG.

Märket som visades var SussiLi .
Då detta var en nyhet för mig blev jag jätteförtjust, är helt ärligt inte så klädintresserad och tycker mest det är jobbigt att shoppa.Skulle gärna ha en personlig klädhjälpare som sa vad som passar just mig.
När jag köper nåt vill jag det ska hålla länge, både att slita på och att det inte är så "modernt" att man inte kan ha det veckan efter.
I mitt jobb är det ju blåkläder och en t-shirt som gäller, men det händer ju att man nån gång vill va lite fin.

15 personer fick plats, med lite snittar och ett glas i handen kunde visningen börja.
Bra att ha en svärmor som kan va modell.

Emma själv hade ju såklart också kläderna av märket SussiLi.

Pernilla från SussiLi visar en detalj på kläderna, tror modellen hette Ann?!

Denna blev jag så förtjust i, ja inte modellen utan blusen.

Lite extra glad blir man ju då som miljöintresserad av att SussiLi verkar jobba med miljöfrågan

"Vi använder oss tyger som är bra för människan och miljön i största möjliga mån. Vi kommer att satsa på ett ännu bredare utbud av dessa tyger från våren 2011. När vi använder oss av ”eko” i texten är bomullsgarnet certifierat med GOTS (Global Organic Textile Standard). Tyget (trikå) som är tillverkat i Portugal är certifierat enligt ÖkoTex"

Nu är det bara att spara så kanske det kan bli nåt nytt till sommaren, för smakar det så kostar det!

Lite lyx i vardagen skadar ju aldrig,tack Emma för en trevlig kväll//Eva

1 kommentar:

  1. Tusen tack Eva för denna fina respons på modevisningen! Verkligen!
    Kraaaaaam!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva