Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

tisdag 29 mars 2011

Bloggtips!

Det som är så fantastiskt med alla dessa bloggar tycker jag är att människor,ofta helt utan egen vinning, vill dela med sig av sina intressen & liv!
Man lär känna människor som man kanske aldrig annars hade mött,lämnar små kommentarer hos varann och förflyttar sig med blixtens hastighet mellan Skåne & Norrland i cyberrymden.

Några olika favoritbloggar vill jag dela med mig av,eftersom många länkar till varann hittar man ständigt nya "vänner".




CESARS TRÄDGÅRD en fantastisk trädgårdsblogg med praktiska knep både på odlingar och vad man kan göra med det som skördats.

BONDJÄNTAN skriver på ett roligt & inspirerande sätt om odlingsprojekt, riktig mat, hönor, bisalvor och så mycket mer.


LANDET KROKUS är en blogg som drivs av en trädgårdstokig tjej, massor av fina bilder och gröna funderingar.



TANKAR FRÅN TRÄDGÅRDSMÄSTAREN Hillevi som är trädgårdsdesigner & trädgårdsmästare delar med sig av smarta tips, som att ta vintersticklingar.



ANNAS MAT & BAKBLOGG
förutom alla goda recept kan man bara njuta av de vackra bilderna som i sig är värda ett besök.Anna har också VITA ROSOR & FÖRGÄTMIGEJ



och sist men min favorit just nu när det gäller bakning:

JOHANNAS TÅRTOR jag drömmer om hennes tårtor, så imponerad!!

Det finns en värld av drömmar därute, närmare än du tror!

//Eva

4 kommentarer:

  1. Åååh! Annas mat och bakblogg.... Blir sugen på att baka direkt, men får vänta till fredag när jag är ledig! Då blir det garanterat ett recept från Anna!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är! :0) Blir sååå glad!

    Håller som bäst på att klä om min andra fåtölj här hemma. Har sytt ihop lappar till tyg och nu återstår bara att klä av den det gamla tyget och på med det nya... Att klä av dem är verkligen huuuuur tråkigt som helst! ;0)

    Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Eva,
    Åhh, nu rodnar jag! Nu kan jag ju malla mig hela dan;) Tack så jätte, jättemycket för alla fina ord!!!
    Kram och ha en go' dag,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Himmel o plättar! Nu blev jag ju vääldigt överraskad och glad:-) Vilka vackra ord, tack!

    JAg bild googlade på något idag, och så dök min egen bild från trappen upp där... jag blev nyfiken förståss.. och här var den:-)
    kram H.

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva