Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

söndag 13 februari 2011

Vilken vacker vinterdag!

Att vakna upp till en sån här vacker vinterdag gör att energin som jag saknat ett tag kommer tillbaka.
Att man kan längta så efter sol och ljus!
Trots att temperaturen var närmare minus 20 grader gör det ju inget när man sitter i ett uppvärmt hus och tittar ut.


I går kväll hade vi besök av Åsa Wistrand med familj. Hon är engagerad i mycket,bla i Hopajola & Naturskyddsföreningen och nu ska vi hjälpas åt att få igång studiecirklar "I Klimatpiloternas fotspår"
En trevlig present i form av en flaska ekologisk olivolja från Bengt Fritiofsson hade de med.

Vi vuxna käkade fisksoppa med vitlöksaioli (ska lägga ut recept senare)och surdegsbröd.
Barnen fick tacos med quornfärs(ingen som protesterade, det åts med glatt humör)

Idag fyller jag år och fick fina svenska tulpaner, presentkort på massage hos "Maddes massage och friskvård i Vretstorp" och en bok "Vinna hela världen" av Jenny Berggren av man och barn.
Ser fram emot att mjuk i kroppen efter massage lägga mig och läsa den intressanta boken om Jennys liv.

Önska mig också apelsinjuice till frukosten, det får man unna sig när det är något speciellt tycker jag. I vanliga fall kanske mer närproducerade juicealternativ finns, tranbär och lingon till exempel.
God var den i alla fall, eko-juicen från Arla.

Frukost på Söderäng.

Nu ska jag vispa grädde till semlorna(recept kommer senare) som bakades i morse. Få se om det dyker upp någon gratulant annars blir det ju fler till oss andra.

Hoppas ni har en lika fin dag som jag//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva