Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

måndag 14 februari 2011

Kliar i planterings fingrarna

Äppelgurka,Cucumis sativus L. 'Lemon'

Min kusin Nicke hade köpt på sig ett rejält lager med fröer ifrån IMPECTA, för att gardera sig inför den nya frö-lagen (jag trodde han menade FRA-lagen första gången han nämnde det)
Kul för mig i alla fall, jag har tittat igenom och försett mig med en del jag vill prova.
Många är ju så kallade kultur-arv och ovanliga.


Aubergin,Solanum melongena L. 'Long Purple'

Idag köpte jag såjord och planteringsjord för en del måste ju i jorden nu, få se om det ges nån tid i veckan som kommer.


Kronärtskocka,Cynara cardunculus L. (Scolymus-gr) 'Green Globe'

Tomat,Solanum lycopersicum 'Striped Cavern'

Tomat,Solanum lycopersicum 'Black from Tula'

Tomat,Solanum lycopersicum 'Brandywine'

Chilifrö, som jag sparat från tidigare skördar, och paprika skulle väl redan ha varit i jorden nu.
Ska det bli någon skörd att skryta med i år så är det dax att sätta fart, och bra vore det ju om växthuset blir klart också.
Nästa år då ska jag prova varmbänk och odla sallad i mars som jag läste om i fina bloggen "Cesars trädgård" klicka och läs HÄR.

Nu ska jag gå och lägga mig och drömma trädgårdsdrömmar//Eva

Alla bilder är lånade från IMPECTA:S hemsida

1 kommentar:

  1. jag har planterat sandsenap som jag har på fönsterbrädan det liknar ruccolan men den är lätt att plantera i en liten låda i fönstret och så har man sallad året om. //Åsa

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva