Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

måndag 21 februari 2011

BOKREA & UTLOTTNING

Nu startar ju snart årets stora bokrea. Även om jag vurmar för att låna på biblioteket eller köpa på auktioner & loppis så finns det ju böcker man gärna vill köpa nya.

Nu har Ni chansen att vinna en toppen bok
MAT & KLIMAT

av Johanna Björklund,Pär Holmgren och Susanne Johansson.

Boken om hur vi kan välja att äta, handla och odla på ett sätt som är bättre för klimatet. Maten står för en tredjedel av vår klimatpåverkan. Om vi vill göra något åt klimatförändringen är det enklast att börja med maten. Hur vi väljer påverkar inte bara klimatet, utan även hur naturen mår och hur djuren behandlas. Det vi köper i affären avgör också hur vårt kulturlandskap ser ut. Ju mer vi vet om maten och var den kommer ifrån, desto större blir smakupplevelsen. Klimatet mår bra av att vi blir "matsnobbar". Författarna är experter på klimat och mat. Pär Holmgren är välkänd meteorolog och föreläsare i ämnen som rör klimatfrågan. Johanna Björklund och Susanne Johansson är verksamma vid Sveriges lantbruksuniversitet och är ledande forskare inom mat- och klimatfrågor.

Jag har ju haft nöjet att ha Johanna som coach i Klimatpilotprojektet vi deltog i.

För att få 1 lott: Lämna en kommentar nedan och anmäl dig som följare av bloggen eller dela detta inlägg på tex facebook genom att klicka på ikonen längst ner i inlägget.

För att få 2 lotter:Som ovan plus att du länkar till din egen blogg om du har nån, använd bilden i detta inlägg.

Skriv i kommentaren om du vill ha 1 eller 2 lotter.

För er som inte kan eller vill lämna en kommentar här
går det bra att maila mig på:tapetseri@tapetseriosant.se
Märk då mailet med "Utlottning"

Tom 15 mars kan Ni vara med och tävla, LYCKA TILL!!

//Eva

5 kommentarer:

  1. Hej, Eva!

    Det är härligt att du är så verkligt engagerad i miljö- och ekologifrågor. Föredömligt och inspirerande, tycker jag och citerar apkungen i Djungelboken: "Oupidou - jag vill ju va som du-u-u."

    Kram! /Rebecka

    SvaraRadera
  2. Nu först hittar jag hit?! Jag läser din tapetserarblogg och har missat denna?! (Jag ska läsa i kapp allt i kväll, himla synd att jag missat detta...)
    Jag tingar för två lotter, utan tvekan. Jag länkar i ikväll också ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den där boken vill jag absolut ha, jag kör på två lotter genom att länka !!!

    SvaraRadera
  4. Kul att hitta hit och klart jag vill vara med och tävla om den "kloka" boken. Ännu en ny följare!

    SvaraRadera
  5. Hej Eva! Klart jag är med på din utlottning! Tycker att det är jätteviktiga ämnen du tar upp i din blogg. Jag försöker att göra vad jag kan, inte minst med tanke på mina barn men det känns ibland som om man slåss mot en väderkvarn... Ska nog ta och ta upp min idé med klimatsmarta råd på min blogg som jag hade tidigare...

    Jag är med i tävlingen och tar två lotter!

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva