Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

onsdag 3 augusti 2011

Mer persikor!

Många som kommer och hälsar på oss blir så imponerade av vårt persikoträd.
Jag är själv lite impad!
Nu plockar jag mogna persikor varje dag, ibland hinner jag inte med och de ramlar ner på plattorna eller förhoppningsvis "kudden" av citrontimjan som växer under.
De som blivit stötskadade har jag skurit i småbitar och styckfrusit in. Tänkte de kunde funka i smoothie under vintern?!

Ska försöka beskära och spaljera upp trädet inför nästa säsong,grenarna blir väldigt tunga av all frukt.

De är så otroligt fina så man nästan tycker det är synd att äta upp dem!
Undrar om det funkar att halvera och konservera dem i nån slags sockerlag som man gör med päron?
De är ju allra godast färska men man kan ju inte äta hur många som helst!

//Eva

1 kommentar:

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva