Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

onsdag 3 augusti 2011

Bin och biodling=värsta fyndet!




Att det skulle innebära sån ångest att ha bin,det kunde jag aldrig tro?!
Trots att jag läser allt jag kommer över om biodling så blir jag inte riktigt klok,"varför gör di på detta viset?
"

Idag gjorde jag en koll i skattlådan som jag satte på för några veckor sedan med bara mellanväggar.
Byggbina kanske är på semester för så värst utbyggda var de tyvärr inte...hur ska det då kunna lagras någon honung där?
Tittade i yngelrummet där jag hittade några täckta ramar som jag istället flyttade upp i skattlådan.

Jag såg drottningen och hoppas nu bara att jag inte skadat henne eller lyckats spärra henne i skattlådan!
Trots att jag försöker låta bli så lyckades jag klämma några bin,förlåt,förlåt!!


Insåg när jag kollade runt på bisidor på nätet idag att jag gjorde ett klipp då jag köpte Åke Hanssons bok "BIN OCH BIODLING" på loppis för 5:-(!!!)
Den är sedan många år slut på förlaget och kallas biodlarens bibel.
Joel Svenssons vaxfabrik kan man ändå köpa denna för 1095:-
Har också sett den på antikvariat och på nätauktioner från 500-1800:-


Ja,man får va glad för det lilla..hoppas nu bara att allt fortlöper bra med mina tappra bin som står ut med mig!!

//Eva

1 kommentar:

  1. Ojdå det var värst. Jag har också hittat den där bibeln billigt. Vilken tur vi har :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva