Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

lördag 1 oktober 2011

Skördefest i trädgården

Igår i det underbara höstvädret passade jag på att skörda lite.Och gräva,vilket känns i ryggen idag.

Purjon som till sist växt till sig får stå kvar i landet ett tag till.

Gula morötter, gröna tomater, squash,paprika, chili & äppelgurka var det jag stolt radade upp!

Vet inte vad det tog åt de gula morötterna,tycker de man behöver muntras upp som hobbyodlare!?

Jag trodde att jag endast hade satt frön av chili, det visade sig dock att det hade blandats ihop med paprika också till min lycka,man kan ju inte använda hur mycket chili som helst!

Årets tomatskörd slog inga rekord direkt men jag provade ju lite udda sorter också.
Black from Tula såg ut såhär.HÄR & HÄR kan du läsa mer om den.

Striped Cavern var snygg men lite menlös i smaken tycker jag! HÄR ser ni hur den såg ut i våras.

Ringblomsblad togs tillvara och ska så småningom bli salva tänker jag.
Nu ligger de och drar i olja, oliv eftersom jag hade det, ska stå soligt i 4 veckor och vändas nån gång om dagen + att den ska luftas och släppa ut de " gaser" som bildas. Sen ska den som sagt bli salva tillsammans med bivax.

Det var väl det jag hann med igår ...Ha en fin dag//Eva

1 kommentar:

  1. Du är då så duktig, vad Du hinner med!
    Både familj och djur och så fina odlingsresultat!
    Kram på Er alla ( även hönsen skall ha varsin kram)!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva