Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

söndag 3 april 2011

Mat & Prat-helg


Häromsistens hade jag ett inlägg om möten, men det är skillnad på möten och
möten.
Den här helgen har fyllt av en massa fina möten och då oftast i samband med måltider.


Fredagskväll åkte jag och träffade Jennie för att käka Sushi på East West Sushi i Örebro.
De använder sig enbart av ekologiskt hållbara varor, vilket gör att man kan unna sig detta vid särskilda tillfällen tycker jag.
Jag valde en tallrik sushi som kocken fick komponera, detta var modellen mellanstor,helt perfekt.


För att kompensera bilresan till Örebro så tog jag och mannen tåget till Göteborg där vi skulle träffa våra sommargrannar som bor där.
På stationen träffade vi Bengas kusin Lisbeth som skulle till Skövde,vi delade kupe och pratade oavbrutet hela vägen, det blev ett oväntat och roligt möte sådär helt apropå.


Ett till helt-apropå-möte blev det då vi väl framme i Göteborg skull ta en lättlunch på avenyn.
Vi hittade ett ekocafe som COOP hade. Det var en förbutik med bara ekologiska varor och ett tillhörande cafe med, soppa, sallader mackor och bakverk.
Vilka träffar vi då i kön? Margareta & Olle, två Askersundare, hur stor är sannolikhetan att man bland alla ställen på avenyn och vid samma tidpunkt kan pricka varandra så?!


Jag tog en varm toast med brieost & salami+sallad & the,allt eko såklart!

Så till resans mål, "grannarna" Kjell & Ami .
Bjöd på jättegod trerättersmiddag, kall avocadosoppa till förrätt, varmrätt thaiinspirerad kyckling med ris och vit chokladmousse till efterätt.


Vackert dukat med fint porslin, man äter både med ögat & munnen.

Vi bodde på Clarion Collection hotell Odin. De har som alla Clarion hotell målet att ha så stort urval av ekologiska produkter som möjligt på deras frukostbuffé
Bokade frukostträff med bästa vännen som bor i Torslanda, det blev en långfrukost med mycket prat & skratt!



När man bor så långt ifrån gäller det att ta de chanser som ges att träffas.

Full av energi av alla fina möten denna helg kan jag möta veckan som kommer!!


//Eva

1 kommentar:

  1. Verkar som ni haft en toppenhelg Eva!
    Och vad fiiint du var klädd!!
    Kram Emma

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva