Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

måndag 4 juli 2011

Närodlat från Karintorps tomater!


Idag tittade jag in hos familjen Groenewegen på
Karintorps tomater
utanför Åsbro för att bjuda in dem till en träff med de "gamla" klimatpiloterna hemma hos oss.
De håller just på att fördubbla sitt växthus men hann ändå sätta sig ned en stund med mig.

Följde med Nynke för att kolla på deras höns och hur de inrett sitt hönshus,eftersom det börjar närma sig inflyttning för "våra" hönor.
När jag åkte därifrån fick jag med mig en låda med lite smakprov på en ny lagom stor tomat som de provar just nu.
Svärföräldrarna och äldsta sonen tyckte väldigt mycket om dem! Felix,3 år, som älskar de små gula var inte riktigt lika lättflirtad.

Jättefina auberginer,så vackra att man knappt vill äta dem, några små goda gurkor,några ägg och en röd paprika fick jag också.
Jag är så glad och funderar nu på vad jag ska hitta på av allt gott...

Bild & kultur har just gjort en ny fin affisch som ni kan se i affärer som säljer deras tomater.
De jobbar också med en ny hemsida som snart är klar.

Tänk inte tanken att välja de spanska om "Karintorps" finns i din butik,välj närodlat & obesprutat!

//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva