Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

söndag 20 maj 2012

Bisysslor på Söderäng

 -Mamma jag har hittat en råttfälla, sa sonen när han hittade tråden med hållare som jag använder till att tråda biramar med.
Och visst ser det lite ut som en råttfälla?!

 Eftersom jag dels tänker försöka mig på att göra en avläggare och behöver fler ramar till skattlådorna har jag ägnat delar av dagen åt att tråda ramar.

 Upp & ner med tråden,spika,spänn,våffla tråden och på med vaxet.

Klar att använda.

Har också gjort egna foderramar,dessa fylls med strösocker till avläggaren om man inte har honungsramar att ta av.
 
 Maken har höjt upp odlingsbädden och fyllt på med ny jord,nu är potatisen i jorden.

Imorgon ska jag försöka mig på att göra en avläggare av mitt bisamhälle så jag får fler bin!!
Ha det fint//Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva