Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

tisdag 8 maj 2012

Allt växer...

Idag fick den ensamma kycklingen komma ut i hönsgården med sin mamma.Jag ville va med och kolla så den inte skulle bli hackad på av de andra.Det gick bra,mamma-höna såg till att ingen mobbade hennes unge!
Det syntes att hon verkligen längtat ut i friska luften,hon sandbadade så det stod härliga till.

Den andra gruppen med mamma-höna o 5 kycklingar får vänta ett tag till innan de släpps ut.Den hönan är så aggressiv mot den kycklingen som inte är hennes och när mammorna kommer ihop blir det riktig fight!!

Vad tror ni om mina kycklingar,är det tuppar eller hönor?Den svarta är så mycket kraftigare än den lilla gula.

Sparrisen har växte en del men egentligen ska jag väl inte ta nån i år heller utan vänta till nästa...fast 1 stjälk borde jag väl kunna nypa?

Min spanska körvel växer också,i höstas tog jag frön från blomklasarna och satte i krukor som stod ute under vintern...nu drunknar jag i småplantor!!
Läste ett recept med rabarber o spansk körvel som ska testas till helgen,jag gillar lakritssmaken.

Nog med rapporterandet//Eva





2 kommentarer:

  1. Så söta de är de små kycklingarna! Det känns ju mest "troligt" att den gula är en hon och den svarta en han... men det visar sig ju så småningom :D

    och visst är det HÄRLIGT när det växer i landet nu - jag tycker absolut att du ska nypa en sparris - ni måste ju SMAKA! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna,då ska jag festa på en imorgon,smal-lunch;)Kram tillbaka//Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva