Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

onsdag 1 februari 2012

Världens bästa vatten-direkt i kranen!

Sitter och läser artikel i tidningen Hemmets Vän om svenskens konsumtion av flaskvatten.



1414938055 liter öl,läsk &vatten fick svenskarna i sig under förra året.
VA!!!DET ÄR JU SÅ GALET MYCKET.

Av det buteljerade ICKE KOLSYRADE VATTNET 11,8 miljoner liter.
Kan det va sant!!

Enligt Naturskyddsföreningens uträkningar orsakar tillverkning,hantering och transporter varje år samma belastning på miljön som 16000 oljeeldade villor.

Jag köper ytterst sällan kolsyrat vatten och gör jag det ser jag till att det kommer så nära hemifrån som möjligt.

Eftersom jag är gift med en chaufför som levererar Italienskt flaskvatten till de flesta stora filmpremiärerna i Stockholm,tänker jag försöka kolla upp varför inte det "Eventbolag",som jag förmodar att det är,serverar svenskt flaskvatten som alternativ till de som inte väljer öl eller vin.Visst finns det svenska bryggerier som borde kunna leverera detta!!??


Ibland är jag så blåögd och tror att alla tänker som jag...inser att det tydligen är långt ifrån alla!


Uppgiven Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva