Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

lördag 12 november 2011

Bä bä vita lamm...

...inte nu längre!!!

Idag har jag varit och hämtat ett riktigt närproducerat lamm.
Det har nog haft det riktigt bra fram tills det slaktades,
gått här i vackra Snavlunda ängar och ätit sig mätt.

Några kilometer till Svinnersta åkte jag för att hämta ett styckat lamm som nu har paketerats.
Det blev inte mycket färs,men de bitar som blev "över" maldes i min gamla assistent jag ärvt av morfar.
Nu är frågan om jag klarar av att laga något av njurar och lever,gulp...bra att ta tillvara hela djuret ,men...någon som har ett bra recept?!

Sonens kommentar:"Fåret ser bättre ut med ullen kvar!"


Snälla mamma kom förbi på eftermiddan med en liten "inför-julen-gåva"
En söt julhandduk hon inhandlat på STOCKSHAMMAR, en jättefin kök och inredningsbutik ni måste besöka om ni är i Askersundstrakten, och en flaska ekologisk glögg, mamma är alltid så omtänksam!

Trevlig helg till er som läser min blogg//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva