Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

lördag 25 juni 2011

Marsmallowspops & trädgårdsfix.


Till gårdagens midsommarfest med vänner skulle jag stå för efterätten.

En traditionell midsommartårta med grädde, jordgubbar & smultron dessutom toppad med riven vit choklad.Då tog ju batteriet på kameran slut precis när jag skulle knäppa bilden.

Till barnen som inte gillar grädde gjorde jag marsmallows trädda på blompinnar och doppade i mörk choklad och färgade strösselkulor.
Jag satte dem i en halverad potatis som ställdes på bordet.

Det händer lite i trädgården i alla fall, såhär ser persikorna ut just nu.

Vitkålen som göms under väv växer fint.

Rödbetornas blast ser i alla fall fin ut, hoppas det som är under också blir bra.

Jordgubbar göms för de glupska fåglarna, borde dock fixa lite halm nu när det regnat så, de blir så jordiga och fula.

Smultron, mmm... jag älskar nästan lukten mer än smaken!

Nu är snart innerväggarna på hönshuset färdiga,snart så finns det höns här hemma!

Det var vår midsommarhelg,lite fest lite jobb..som det ska va!

//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva