Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

söndag 17 mars 2013

Nya kycklingar

 För 3 veckor sen köpte jag 6 st gröna ägg på en auktion på nätet.Det är en dvärg-blandras mellan kochin, maran och aracuana.50% chans att avkomman blir grönvärpare. 
Jag lånade en äggkläckningsapparat eftersom jag inte hade nån höna som ville ruva.
Tog 8 st av mina hönors ägg som jag haft i kylskåp och inte tänkt kläcka egentligen.

 Är så nöjd med resultatet.Av 14 ägg blev det 13 små söta dunbollar.


 Den lilla rumpan är väl för gullig?Nu får vi se hur många som blir hönor respektive tuppar!

//Eva,som har lite påskkänsla.

2 kommentarer:

  1. nämen, här var det dvärg grön värpare ifrån mig, vilket sammanträffande att jag kom in på din blogg :) Blev det kycklingar av alla 6 äggen? Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna, de är SÅ söta, det blev 5 st så jag är helnöjd!Glad påsk/Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva