Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

tisdag 26 mars 2013

Klädstopp

När jag för ett tag sedan fyllde 40 önskade jag mig ju klimatlöften av mina vänner.
En del hängde på denna ide.
Däribland 3 av mina "miljövänner" från Naturskyddsföreningen.

Foto: Ulrica Zwenger
Deras löfte:
De ska inte köpa några nya kläder åt sig själva under 2013.De får laga,redesigna,handla second hand eller byta.
Därför har de startat en kamratcirkel "Evas klimatklädlöfte"
Cirkeln ska innehålla följande träffar.
Klädbytardag 20 april (Naturskyddsföreningen ordnar i hela Sverige)
shoppingtur till second hand butik,
laga trasigt och redesigna.

Skulle du klara av att inte köpa nytt? Är det något som du och några vänner också skulle kunna göra?

/Eva


1 kommentar:

  1. Det där skulle ju vara vansinnigt kul att testa!! Fast jag vet inte om jag skulle få med några vänner på det :(
    Cecilia

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva