Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

söndag 18 mars 2012

Mat med hjärta

På lördag,24 mars kl 10-16 ska jag medverka som föreläsare(vad har jag gett mig in på?)
MAT MED HJÄRTA
heter evenemanget som Viby kvinnliga företagare står bakom.

Jag ska prata om mina erfarenheter som Klimatpilot och vad jag lärt mig om att välja mat med hjärtat för klimatet skull!!

Viby Kvinnliga Företagare visar upp och säljer sina produkter!
Några jag vet medverkar är:Emmas lillstuga, Nordankyrka, Hantverksloftet, Ullerucka mfl.

Lunch med lokala råvaror 80 kr!!!

TÅRTTÄVLING! baka din bästa tårta och lämna in mellan 10-10.30, vinnande tårta blir årets Vibytårta!

Föreläsningar med b.l.a Marie Kühler,Malin-Sofie Carlström (Hjärtebarnsföreningen), Catherine Värnholm, Tomas Bernström och Tina Karlsson,
Allt överskott går till Hjärtebarnsfonden!  

Detta äger rum i Viby Församlingshem.
Hitta till kyrkan,församlingshemmet ligger i närheten: Från Göteborgs- (E20:s avfart 104) eller Vretstorpshållet kör man 3 km längs vägen mot Fjugesta och svänger höger vid Körtingsbergs vita, stora herrgård. Efter några hundra meter ser man kyrkan på höjden.
Från Stockholms- (E20:s avfart 105) eller Östansjöhållet följer man skyltningen mot Viby och Hembygdsgård. Efter Hembygdsgården, som ligger på höger sida, syns kyrkan åt höger.


Dagen avslutas med konsert i Viby kyrka kl 16.30 med kören GOSPEL VOICE från Askersund (100 kr)!!!

Eftersom jag sjunger i kören blir det en heldag,hoppas du vill komma!!//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva