Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

fredag 9 december 2011

Lite dejting,någon?

I kylen finns några burkar ratatouille på höstens skörd.

RESTDEJTING!

Lantmännen har nu en kampanj för att uppmärksamma hur mycket mat vi slänger som faktiskt skulle kunnat bli en måltid.

HÄR klickar du för att komma till sajten.
Med Restdejting blir det enklare att göra något gott av maten som blir över.
Så, fyll i vilka rester du har att tillgå och börja dejta. Ni gör en god middag och
en lika god gärning i ett land där så mycket som var femte matkasse slängs.


Detta kanske passar dem som bor i större orter där man kan "pipa över" till någon på en träff.
Ska man sätta sig i bilen och åka så är väl miljövinsten plus minus noll?!

Men tanken är kul, vad har du i ditt kylskåp och vad har jag i mitt,kan vi göra något tillsammans.
Det har gått(eller gör kanske fortfarande) ett program på TV " Här har du ditt kylskåp" tror jag det hette.
Har för mig att en kock besökte nån kändis och lagade något av vad som fanns i dennes kylskåp.

Jag har tunnbröd och rökt fårfiol ..kanske ska knacka på hos grannen och kolla om hon har lite pepparrot då är förrätten klar,tunnbrödstubbar,...nu måste jag kolla vad det kan bli till varmrätt...och efterrätt.

Ha en trevlig kväll Eva




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva