Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

måndag 4 augusti 2014

Rabarberchutney

För ett tag sedan fick jag en underbar god chutney av min vän Veronika.
Jag bad om receptet och nu har jag gjort flera satser.

RABARBERCHUTNEY
 500 g rabarber
2 röda lökar

1,5 msk ättika 24%
3/4 dl vatten
5 dl socker
1 tsk mald ingefära
1,5 msk curry
2 tsk salt
2 hackade pepparfrukter
6 torkade aprikoser

Skär rabarber o lök i bitar lägg i kastrull med ättika o vatten koka ca 10 min.
Tillsätt övriga ingredienser och sockret lite i taget.
Koka i ca 30-40 min på svag värme tills den tjocknar.
Häll på väl rengjorda varma burkar.

Gott till grillat,kyckling,böngryta blandat med lite creme fraiche .
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva