Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

torsdag 6 september 2012

Middagsklubb?

Jag har nyligen läst och hört reportage på radio om "Middagsklubbar"
Detta har tydligen varit vanligt utanför Sveriges gränser ett bra tag men nu kommer det mer och mer även hos oss som bor på landsbygden.

Det hela går ut på att någon,i sitt hem, bjuder in ett visst antal gäster, ofta på 3 rätters med tillhörande dryck.
Gästerna betalar ett självkostnadspris och får möjlighet att träffa nya människor.
Genom tex facebook sidor "annonseras" när nästa bjudning är, vissa är flitiga och har  kanske 1 bjudning i månaden,en del har mer sällan.Läs HÄR om Linn som hållit på med detta länge.

Har även läst och sett på tv(tror jag det var) om cykelklubbar där man äter förrätten på ett ställe för att sedan cykla vidare till varmrätt och efterrätt.Låter hur trevligt som helst tycker jag.

Om man gillar att laga mat och vill träffa folk måste detta ju va en toppenidé...men med två,låt oss säga  "livliga" barn hemma kanske det inte skulle funka,bättre om man är singel?!

Annars....skulle jag ha en middagsklubb med inriktning på lokal,ekologisk,klimatsmart mat..och då skulle man va tvungen att ta sig till mig på landet på ett hållbart sätt,cykel,samåkning...

Falsk ostkaka,recept HÄR.
 Tills vi ses o hörs//Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva