Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

tisdag 17 juli 2012

Drönarslakt i juli.

Drönarna är ju de manliga individerna i ett bisamhälle.
Igår motade/släpade arbetsbina, som är tjejer,ut dessa i mängder.
Detta brukar ske på hösten då drönarna mest gör av med foder och inte gör nån större nytta längre.
Googlade runt och ser att det händer även vid denna tid,kanske att draget,blommorna som bina hämtar nektar från, tagit slut och kanske har jag tagit för mycket honung från dem??De har ju suttit inne en del nu när det regnat så.

Om ni ser filmklippet så motas de större och tjockare drönarna ut och ett helt gäng arbetsbin tumlar ut med en som de släpper vid kanten,otroligt spännande att se i alla fall.
Är vädret bra idag ska jag gå in i samhället och kolla läget.

//Ha det fint Eva

2 kommentarer:

  1. Intressant! Påminner starkt om hur också kvinnor gör allt oftare? Ha en fortsatt fin sommar! Kickis

    SvaraRadera
  2. Ha ha Kickis! Ja, jag har fortfarande både nytta & nöje av min drönare, men det händer ngr gånger om året att jag skriker åt honom att "då kan jag ju för f-n lika gärna leva ensam"! Och jag menar det varenda gång. Men det går över. Än så länge. Och Eva, mentalt sett skulle det va bra för mig att ta emot den där gula kupan. Så att jag kan förbereda mig inför nästa år. Om du har kvar den. Tack för senast igen!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva