Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

torsdag 30 december 2010

Välkomna!


Finns det inte nog med bloggar kan man tycka?


Jag och min familj deltog under 2010 i ett klimatprojekt som kallades Klimatpiloterna.
syftet var att helt vanliga hushåll skulle lära sig att leva mer klimatvänligt och minska sina växthusutsläpp.

Under ett års tid fick vi varje månad en ny utmaning som skulle lära oss hur vi i vardagen kunde minska vår klimatpåverkan.
Tillsammans hade vi en blogg där vi delade våra lärdomar och funderingar.

Detta blir en fortsättning att dela det jag lärt mig, men också att få nya ideer och sätt att lära mig hur en vanlig småbarnsfamilj i landsbygden kan leva ett så bra liv som möjligt.


Att i alla situationer tänka klimat och miljö i första hand-går det??

Så välkomna att följa mig i Livet på Söderäng

//Eva Sääv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva