Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

tisdag 11 januari 2011

BUBBELVATTEN

Bild lånad från Sodastreams hemsida.

Sedan jag gick med i Klimatpilotprojektet har jag nog inte en enda gång köpt vatten på flaska.


Öl & läsk har jag såklart köpt, men i rätt så liten omfattning och försökt handla från
Hammars Bryggeri som är det mest lokala här.

Men nu börjar jag bli lite sugen på att inhandla en
SODASTREAM
Varför är det bättre för klimatet då?
Mindre förpackningsavfall från burkar och flaskor.
Mindre föroreningar orsakade av transporter av buteljerade drycker.

En SodaStream kolsyrepatron gör 60 liter, vilket är detsamma som 180 dryckesburkar! Kolsyrepatronen fylls på när den är tom, redo att göra mer kolsyrad och välsmakande läsk för din njutning.

Jag blev dock lite tveksam när jag hörde att patronerna skickas till Tyskland för påfyllning.
Mailade iväg en fråga och svaret kom idag:
Gaspatronerna fylls nu på i Sverige i en anläggning som öppnade våren 2010.

Är det nån som har en ? Finns det andra infallsvinklar jag inte tänkt på?
Jag vill gärna höra era åsikter, var inte rädda att lämna en kommentar.

fast ni behöver INTE påpeka att naturellt vatten är allra bäst.DET VET JAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva